måndag 29 maj 2017

Indigo Bananas - Great Scott!

Indigo Bananas - Great Scott! har jag fått i present av en de fina tjejerna i min lackgrupp på nätet. Det är verkligen ljuvligt vackert! En ganska ljus blå bas med massor av skimmer som skiftar mella guld och grönt. Det är ganska skirt, men det stör mig inte. När jag gick och lade mig fick jag dessutom en överraskning – det lyser i mörkret! Mitt första "glow in the dark"-lack! Jag hade helt missat denna skönhet så fick googla för att se vilken kollektion det släpptes med och det släpptes med Rocky Horror-kollektionen 2013. 




Formulan var ganska tjock, men lättlackad. Jag har tre lager på bilderna, men då är det inte helt täckande. Men det kraftiga skimret gör att det gnistrar så mycket att VNL:en inte riktigt syns ändå. 

Mitt betyg: 4/5

Indigo Bananas - Great Scott was a gift from a polish friend and it's just gorgeous. It was released with the Rocky Horror collection in 2013. The base is a sheer ligth blue and it has lots of shimmer that shifts between green and gold. It's also glow in the dark - my first glow in the dark nail polish! Yay! The formula is on the thick side, but easy to polish with. I did three coats which left me with some VNL, but the heavy shimmer pretty much hides it. 

2 kommentarer:

  1. Men alltså wow vad snyggt! Och det måste sett kul ut i mörkret:) Tur att du inte skulle ut och spionera i det:D

    SvaraRadera

Kommentera gärna!