söndag 23 oktober 2016

Essie Cashmere 2016

 Fr. vänster: Wrap Me Up, Just Stitched, All Eyes On Nudes, Comfy In Cashmere, Coat Couture, Spun in Luxe.

I veckan hämtade jag ut ett pressutskick med den senaste kollektionen från Essie - Cashmere 2016. Sex lack med matt finish. Fyra av dem har skimmer och det är de fyra jag är mest nyfiken på.

Den här kollektionen kom ju himla passande eftersom jag känt mig sugen på matta lack de senaste veckorna. Jag har redan hunnit testa ett av dem och blev inte besviken.

Om ni tycker att ni känner igen lacken så har ni rätt i att det inte är första gången ni ser dem. Kollektionen släpptes förra året, men Essie släpper den igen nu i höst och lacken finns redan i butik.

Vad tycker ni? Är ni på humör för matta lack? 

Picked up a package with press samples of the latest Essie collection - Cashmere 2016. It's actually a re-release of last year's Cashmere collection. Six matte shades, four with shimmer and those are the ones I'm most excited about. How do you feel about mattes?

3 kommentarer:

  1. I like matte finishes - but no on my own nails - all imperfections, in my case my old nails with heavy ridges, are super visible.
    Look forward to the swatches!

    SvaraRadera
  2. Jag ska kasta mig över ett av dem ikväll tänkte jag, de ser himla fina ut helt klart.

    SvaraRadera
  3. Jag är absolut på humör för matta lack!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!