måndag 29 augusti 2016

Darling Diva - Sith Lady

I dag börjar sambon jobba igen efter semestern så nu är det tillbaka till vardagen som gäller. Ganska skönt på ett sätt, samtidigt som det förstås varit oerhört lyxigt att få umgås lite mer som familj i fem veckor. Nåja, jag är i alla fall pepp på hösten, det är ju är en av mina favoritårstider. 

Dagens lack är Sith Lady från Darling Diva. Det släpptes med The Force-kollektionen och är ett multikromatiskt lack med scattered holo. Det skiftar mellan vinrött, rostrött, orange och grönt. Mycket tjusigt!





Formulan är tunn och lättkontrollerad, men dessvärre väldigt skir. Jag behövde fyra lager för att få det täckande. Om jag plockar fram det igen kommer jag nog lägga det ovanpå svart för att åtminstone spara ett lager. De många lagren gjorde torktiden något lång.

Mitt betyg: 4/5

Darling Diva Sith Lady was released with The Force collection. It's a multichrome with a scattered holo effect. It shifts between burgundy, a rusty red, orange and green. Very pretty! The formula is thin and easily controlled, but very sheer. I did four coats to make it opaque. Next time I'll probably layer it on top of black or something. The many coats made the drying time a little long.

14 kommentarer:

  1. Åh wow! Det här var ju seriöst supersnyggt! Väldigt fina bilder dessutom. Jag tänkte faktiskt så sent som igår att jag var sugen på duochroma naglar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var länge sen jag bar duokromt faktiskt! För tillfället är jag mer inne på holo, vilket ju är typiskt med tanke på att hösten står inför dörren.

      Radera
  2. Det där var ju ungefär motsatsen till fult.

    SvaraRadera
  3. Helt underbart höstlack! Ångrar att jag inte köpte några ur den här kollektionen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde verkligen inte motstå dem, hade velat ha flera från kollektionen. :-)

      Radera
  4. Oh wow, what a gorgeous shift - it's very perfect for fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I didn't think about that, but you're right. It's a great polish for fall. :-)

      Radera
  5. Dreglar..... så vackert !

    SvaraRadera
  6. Vilket otroligt tjusigt lack! :-)

    SvaraRadera
  7. Alldeles fantastiskt fint synd att det är skirt....

    SvaraRadera

Kommentera gärna!