fredag 22 januari 2016

Essie Haute Tub

Essie Haute Tub var ju det lack jag tyckte såg mest spännande ut när jag fick hem vinterkollektionen. Och det gjorde mig verkligen inte besviken. En svart crelly-bas med färgskiftande glassflecks. Mestadels är det lila för mig, men de skiftar till grönt i vissa vinklar. Jag lyckades inte fånga det gröna riktigt bra, men ni kan skymta det på fjärde bilden.

Jag brukar ju inte falla särskilt hårt för svarta lack, men det här är verkligen snyggt. Det har en fin lyster och det svarta känns inte så hårt som svart ibland gör. Det är ordentligt tryck i svärtan, men skimret lyckas ändå lysa igenom ordentligt.

 
 
 



Formulan hade en bra tjocklek, men är lite, lite rinnig. Två lager gav mig full täckning. Jag har ett lager topplack på bilderna,  men det är väldigt glansigt även på egen hand.

Betyg: 5/5

Det här måste nog vara min favorit från vinterkollektionen. Ja, även om det finns flera fina lack i kollektionen så är det här det som känns mest speciellt.

Essie Haute Tub is a black crelly with glassflecks that shift from purple to green. I didn't capture the green very good, but you can see a bit of it in the fourth picture. I think this is gorgeous! I'm not always a fan of black polishes, but this is right up my alley. The black is really black, but the shimmer still shines through. The formula was a tad bit runny, but it was still pretty good. Two coats gave me full coverage. I think this has to be my favorite from the winter collection. There are several beauties in it, but this one definitely stands out the most.

8 kommentarer:

  1. Åh, vilken skönhet!! Riktigt vackert var det och väldigt snygg svärta. / Maria

    SvaraRadera
  2. The flecks makes this super beautiful, great swatches!

    SvaraRadera
  3. Lite väl svart för min smak men vackert absolut.

    SvaraRadera
  4. Det är så fint! Jag uppfattar hela lacket som lila, men det kanske är svart egentligen?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!