tisdag 17 november 2015

OPI Comet Closer

OPI Comet Closer har en svårbeskrivlig färg. Den hamnar någonstans mellan guld och silver, förmodligen mer åt guldsidan, men en konstig variant av färgen. Det innehåller också sparsamt med pyttesmå glitterkorn som gör ytan ojämn.

Nja, jag är dessvärre inte alls förtjust i detta.



Varken färgen eller finishen faller mig i smaken. Jag hade hellre sett en tydligare guldton och en blank finish.

Appliceringsmässigt är det dock ett bra lack. Formulan är lagom tjock, lätt att kontrollera och täcker med två lager.

Mitt betyg: 2/5

OPI Comet Closer has a color that's sort of hard to describe. It falls somewhere in between gold and silver, but I think it's more gold than silver. Not a very attractive shade if you ask me. It also has tiny, tiny glitter flecks that makes the surface uneven. This is just not my cup of tea, I don't like the color nor the finish. The application was fine though, it's easy to paint with and covers with two coats.

10 kommentarer:

  1. Det var ett ganska tråkigt, intetsägande lack! Bättre upp OPI!
    / Maria

    SvaraRadera
  2. Sicken katastrof. Hade varit bättre med en mindre kollektion med fler lyckade lack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vissa av lacken förstår jag mig bara inte på.

      Radera
  3. I agree, this is a kind of weird color, but as a base for nail art, I think it would be OK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm not sure I would like it as a base for anything. :-)

      Radera
  4. Svar
    1. Jag gör det dessvärre inte. Tycker den är för blek och för mittemellan.

      Radera
  5. Gillar inte heller denna. Har kommit många såna här lack på sistone och jag känner mig extremt tveksam till dem.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!