måndag 14 september 2015

Purrfect Pawlish Horla

Purrfect Pawlish är ett svenskt indiemärke - hur roligt? Jag var såklart tvungen att klicka hem några flaskor, det blev den lilla kollektionen Classic Horror som består av tre färger. Horla var först ut att testas. Jag var tvungen att googla på namnet för att förstå det och tydligen är det en klassisk skräcknovell av Guy de Maupassant. Jag älskar ju skräck, men har missat denna.

Horla består i alla fall av blått skimmer och prismatiskt mikroglitter i en svart bas. Det här var det jag kände mig minst pepp på av lacken i kollektionen, men det är ändå fint. Bara inte riktigt jag.


Formulan var klockren på alla sätt. Lagom tjock och lättkontrollerad. Jag har tre lager på bilderna.

Mitt betyg: 3/5

Purrfect Pawlish finns att beställa i deras egen webbshop. Ett lack kostar 95 kr/10 ml, men man kan också köpa hela kollektionen för 250 kr.

Glöm inte att det är blå måndag i dag, titta in hos Emelie för fler blå manikyrer!

18 kommentarer:

  1. Men va, är det ett svenskt märke ?! Hade ingen aning, kul! Lacket ser jättefint ut och jag har sett andra från dem jag också gillat.

    SvaraRadera
  2. Kul med svenskt indie, visste inte att det var det! Tycker det ser jättefint ut, precis vad jag är sugen att bära på naglarna nu när hösten börjat smyga sig på..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en ganska typisk höstfärg. :-)

      Radera
  3. Haha, vad kul. Ska blogga om detta idag också. :) Fint är det.

    SvaraRadera
  4. Jag köpte också denna trio, tycker alla tre ser gaaalet snygga ut, så jag kunde inte låta bli dem. Sen är det extra kul att det är ett svenskt indiemärke. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade på känn redan när jag beställde att färgen på detta inte var riktigt min grej, men kunde inte motstå paketpriset. :-)

      Radera
  5. I love the Purrfect Polishes - and this is no exception. You captured it well!

    SvaraRadera
  6. Eu gostei.
    Achei de uma cor bonita sim.

    Bjim ...
    blog Usei Hoje

    SvaraRadera
  7. Skitsnyggt!! :-)
    Finns det bara att köpa via nätet?

    /Eva N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, indiemärken finns nästan aldrig att få ta i via fysiska butiker.

      Radera
  8. Jätteroligt med svenskt indie! Jag har också beställt hem Horror Trio, har dock inte hunnit testa än men de ser fina ut! Är nog också minst sugen på detta men det var jättefint på dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen fint, men svärtade blå skimmerlack får mig sällan att gå i taket av lycka.

      Radera
  9. Riktigt fint! :) Inte köpt något men är lite sugen. Tack för att du var med på blå måndag <3

    SvaraRadera
  10. Wow, hur snyggt är inte det här då :)

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det var riktigt fint, men det kanske inte fyller mig med akut köpsug.

    SvaraRadera
  12. Snyggt verkligen. Men ingenting jag kommer att köpa ändå.
    / Maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!