onsdag 18 mars 2015

OPI My Gecko Does Tricks

OPI My Gecko Does Tricks var en av mina förhandsfavoriter från Hawaii-kollektionen. En väldigt häftig, illande grön nyans som dessutom såg lite, lite duokromatisk ut i flaskan. Färgen känns verkligen Gecko-grön. Inte för att jag är någon expert på exotiska djur i och för sig. Lacket har dessutom sparsamt med kopparfärgat skimmer, vilket är det som ger den lite duokromatiska känslan. Skimret är bara synligt i vissa vinklar dock, för det mesta ser lacket helt enkelt grönt ut.





När jag väl fått My Gecko Does Tricks på naglarna måste jag säga att jag blev lite besviken. Färgen är fin, men kolla penseldragsmärkena! Jag har ju ofta inget emot penseldragsmärken, men de här tycker jag inte om. Dessutom tycker jag formulan var knepig. Om man inte låter varje lager torka ordentligt innan man fortsätter med nästa får man lätt bubblor eller "bald spots", alltså att penseln drar med sig det underliggande lagret när man försöker lacka på ett nytt. Dessutom är det ett väldigt oförlåtande lack, alla skavanker på naglarna syns tydligt. Det slutade i alla fall med tre lager.

Mitt betyg: 3/5

Och glöm inte att titta in hos Karin, det är ju grön onsdag i dag! :-)

OPI My Gecko Does Tricks is a fun "gecko green" with subtle copper shimmer. The shimmer is mostly visible in certain angles, most of the time the polish just looks green. I was very excited about this color before trying it, but I'm a little disappointed. Look at all the brushstroke marks! I don't always mind brushstroke marks, but I don't like how this looks. Plus, I found the formula to be difficult. You really have to let each layer dry properly before adding another, otherwise you wind up with bubbles and bald spots. It's also very unforgiving, it really shows off every flaw on my nails. Anyway, this is three coats. End of rant. :-)
 

3 lager. Lite knepig formula. Bäst att låta varje lager torka ordentligt, annars riskerar man bald spots och bubblor. Visar alla skavanker.

18 kommentarer:

  1. Det var en väldigt läcker färg iallafall!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. It sure is bright and happy, but I agree the brush strokes aren't so pretty in it!

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know, such a shame! The color is so gorgeous!

      Radera
  3. Väldigt fin färg! Jag har hört att man ska "sponga" på sista lagret på streckiga lack för att få bort streckigheten, kanske kan vara värt att prova? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast helt ärligt tycker jag att det inte ska behövas trixas med ett lack på det sättet för att få det fint. Man ska kunna måla på det som vanligt, är det ju något som är knas.

      Radera
  4. Snygg färg ändå, speciellt sista bilden där skimret/det duochroma syns. Men samtidigt så är jag skeptisk, denna färg finns det ju fler av, fast med mer förlåtande finish och formula. Är det förresten ett katthår som lyckas smita sig fram eller är det lacket i sig själv på ringfingret? ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja, det är nog ett katthår. :-)

      Radera
  5. Färgen är jättefin och jag velar om jag vill ha detta, men har väldigt svårt för penseldragsmärkena :(

    SvaraRadera
  6. Snygg färg men håller med om penseldragen. Jag måste säga att du är en mästare på att fånga duo- och multikroma färger :)

    SvaraRadera
  7. Jättehärlig nyans, men synd på penseldragen. Inte lätt att undvika heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland tycker jag som sagt att penseldrag funkar, men det här är inte ett av dem.

      Radera
  8. Snygg färg men så trist att det blir penseldrag

    SvaraRadera
  9. Tänkte precis som du, fin färg men synd med penseldragen...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!