torsdag 10 april 2014

OPI Chillin' Like A Villain

OPI Chillin Like A Villain är ett persikorosa krämlack från Muppets Most Wanted. Det blir väldigt "nude-igt" på mina händer. Kanske inte en perfekt matchning med min hudton, men jag trivdes ändå hyfsat i det. Finare på lite håll än om man tittar nära. Det ser fult ut på min långfingernagel vilket beror på att nageln precis hade skivat sig. Blä. 







Formulan är rätt tjock och blir lite strimmig på naglarna. Efter tre lager är det hyfsat jämnt, men inte perfekt. På nära håll kan man fortfarande se att det är lite ojämnt.

Jag gillar Chillin Like A Villain, även om det har lite appliceringsproblem och kanske inte är helt klockrent till min hudton. Kanske beror det helt enkelt på att det var länge sen jag bar en liknande färg så att jag var lite sugen?

Mitt betyg: 3/5

OPI Chillin Like A Villain was released with the Muppets Most Wanted collection. It's a light peachy pink creme that looks sort of nude-ish against my skin tone. I like it, but it's not a favorite. The formula was pretty thick and applied a little streaky. After three coats it looks decent, but you can still see that it's a little uneven when you look closely. Oh, and the ugly middle finger nail is due to my nail peeling right before I applied the polish. How typical.

11 kommentarer:

  1. Det är ganska fint, men tyvärr faller både denna och den rosa från samma kollektion på att jag inte riktigt tycker att såna här lack är värda den ansträngning som de tyvärr kräver...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tycka att de är värda lite ansträngning eftersom jag ofta trivs så pass bra i den här typen av nyanser.

      Radera
  2. Det ser ut som ett typiskt lack som är snyggt på andra, men som jag inte tror passar mig. Älskar namnet däremot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det här lacket passar nog inte alla hudtoner, iaf inte om man inte gillar den "nude-iga" looken.

      Radera
  3. Jag vill gärna tycka om det, men på något sätt är färgen lite bla för mig. Kanske passar bättre med en fin solbränna :o) Xx

    Makeup by Candlelight

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir nog fint till bruna händer. :-)

      Radera
  4. Jag gillar den här färgen. Hoppas det ser bra ut på mig med :D

    SvaraRadera
  5. Inget jag skulle bära på egen hand, men kan tänka mig att det här kan vara en bra bas till både glitterlack och nailart.

    SvaraRadera
  6. Jag var lite kluven. Å ena sidan gillar jag persika men å andra sidan såg den lite smutsig ut på mig. Och strimmig. Men jag gillar den på något vis ändå. Persika...

    SvaraRadera
  7. Den ser söt ut på dig tycker jag! Även om verkar lite tveksam. Det här är ett typiskt sommarlack som kräver sin solbränna! Det kan lätt ser ut som "plåsterfärg" annars.
    Skulle vara fin på en mörk hud också, jag tänker på en afrikansk eller sydamerikansk tjej.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Jag köpte den och älskar färgen. Tack för att du visade!
    Kram maria

    SvaraRadera

Kommentera gärna!