tisdag 8 oktober 2013

FNUG Gold Digger

Här har vi ett lack som legat till sig lite i arkivet. FNUG Gold Digger fick jag i ett pressutskick förra året, sen har det blivit stående otestatat rätt så länge.

Det består av guldhexor i olika storlekar och guldskimmer, allt i en ofärgad bas. Här har jag lagt två lager ovanpå OPI First Date at the Golden Gate.


Det här var ganska trixigt att få snyggt. Glittren klumpar ihop sig och är svåra att sprida ut jämnt. Som ni ser lyckades jag inte riktigt, ni ser små kluster av glitter här och var.

Jag tycker ändå att slutresultatet blev okej, guldglitter är ju snyggt ovanpå det mesta. Men med tanke på att det är så pass dyrt (159 kr) så skulle jag inte råda någon att investera i det. Det finns utan tvekan bättre guldglitter att få tag i.

Mitt betyg: 2/5

I got FNUG Gold Digger as a pr sample like a year ago, but haven't gotten around to trying it until now. It has a clear base and gold hexes in different sizes, as well as gold shimmer. Here I've layered it on top of OPI First Date at the Golden Gate. The formula was pretty difficult to work with, the glitter clumps together and is difficult to spread out. As you can tell by my pictures, I didn't quite succeed. I still think it looks pretty, but there are definitely better gold glitters out there, especially considering that FNUG polishes are pretty pricey.

17 kommentarer:

  1. Håller med dig, det där kommer inte jag att invenstera i iaf.

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt fint, men det är nog så att det finns snyggare guldglitterlack än detta som ändå kostar en hel del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, till det priset förväntar jag mig absolut högre kvalitet.

      Radera
  3. Äger faktiskt inga FNUG, tycker de är lite dyra... Deras hololack är intressanta, men Gold Digger känns det som man sett förut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju hololacken och de älskar jag! Klart värda att köpa.

      Radera
  4. Nja, helt ok, men som du säger, finns precis lika fina budgetalternativ.

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Ja, det är helt okej, även om jag stör mig lite på glitterklustren.

      Radera
  6. Det blev väldigt vackert över First Date at the Golden Gate :)

    SvaraRadera
  7. Ser vackert ut men håller helt med dig om priset. Betalar jag så mkt för en så liten flaska så måste det vara nåt speciellt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, då har man rätt att förvänta sig toppkvalitet.

      Radera
  8. Snyggt! Jag tror minsann jag har något likannde från Deborah Lippmann. Det måste jag plocka fram!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!