söndag 13 oktober 2013

DermaNail - nu kör vi!

Som jag nämnt tidigare är mina naglar i ett ganska sorgligt skick och har så varit under en längre tid. Tror faktiskt jag varit missnöjd hela det här året? De är inte särskilt mjuka, men går av lätt och skivar sig. Jag strävar egentligen inte efter att ha långa naglar, men jag vill att de ska vara starka och friska och framför allt inte skiva sig.

Nu har jag bestämt mig för att försöka göra något åt mitt problem. Som ett led i detta klickade jag hem DermaNail från eBay för några veckor sen. 


DermaNail ska droppas vid nagelbanden två gånger om dagen. Det kommer att bli min stora utmaning - att komma ihåg att använda den så pass ofta. Med förpackningen medföljde också en liten tub Cutemol, en nagelbandskräm, som jag också tänker använda.

Som alltid när det gäller nagelvård är det ingen quick fix utan man får ha lite tålamod. Det verkar som att de flesta får vänta ungefär tre månader innan de ser den verkliga förbättringen.

Sminkan efterfrågade på Instagram att jag skulle visa en före-bild och det är ju en bra idé. Men som sagt, naglarna är inte vackra. Den här bilden är tagen precis innan jag använde Derma Nail för första gången i eftermiddags.



Självklart kommer jag att hålla er uppdaterade med hur det går för mina naglar. Jag hoppas verkligen att DermaNail ska hjälpa.

My nails have been in a really poor state this whole year. They break and peel all the time. So now I'm going to try DermaNail to see if that might help. But it's no quick fix, I'm expecting to see results in about three months. Here's how my poor nails look today.

22 kommentarer:

  1. Åh, ska bli spännande att följa, har också problem med naglar som skivar sig trots att jag har riktigt korta naglar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska bli spännande att se om man får några resultat. Jag hoppas! :-)

      Radera
  2. Det ska bli kul att följa din nagelresa med dessa produkter! Jag hoppas de hjälper dig!
    Fast ärligt så tycker jag inte dina naglar ser så hemska ut alls! Du skulle se mina... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tycker de är hemska! Och jag hoppas att DermaNails ska vara lösningen. :-)

      Radera
  3. Körde med DermaNail och Cutemol förra vintern och det enda skillnad jag märkte var torra (läs: torrare) och spruckna nagelband, naglarna fortsatte att skiva sig, spricka sig dela sig, böja sig.... you name it sig ;)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, hoppas det inte blir samma för mig.

      Radera
  4. Hoppas det funkar! :) Det kan ju också vara bra att käka lite vitaminer om du inte redan gör det. Jag körde på det (typ multivitamin/en-om-dagen) när mina naglar blev sköra och mjuka och det hjälpte väldigt mycket. Dessutom är det ju bra för kroppen i övrigt :) Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter Silicea som ska vara bra för hår och naglar, men även där gäller ju att det tar tid innan man ser någon effekt.

      Radera
  5. Jag har precis plockat fram min flaska DermaNail igen. Jag har ju brutit en nagel, skalat av en annan med potatisskalaren och när jag bytte lack idag såg jag att jag när jag bröt den första hade skadat en nagel till på samma hand och nu har en spricka som går in en tredjedel av nagelns bredd och under den fria tippen. Yay... Har försökt klistra ihop den nageln med någon sorts skulpteringsgel från Depend som man ska ha tippar till, men jag skippade så klart den delen. Just nu ser det ut att hålla så jag hoppas slippa att den går av innan den gått fri från köttet, liksom. Men att få ut längd på naglarna före jul verkar rätt omöjligt... :´(

    Dina naglar ser alltså inte värre ut än mina. Och det ska bli så spännande att se vad som händer under de närmaste månaderna!

    SvaraRadera
  6. Det här kommer jag att följa med spänning! Riktigt så illa är det inte med mina än, men ju kallare det blir ute desto värre blir dom ju.

    Som sagt följer och håller koll, för rätt som det är så behöver jag sånt där också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att det här funkar!

      Radera
  7. Väldigt intressant att följa detta. Kan hända jag skaffar mig det här om det verkar bra. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska bli roligt att se om det funkar. :-)

      Radera
  8. Det här blir intressant att följa! Det är typ nu vid denna tid på året som jag förväntar mig att mina naglar liksom bara upphör att existera, förintas, bli mjuka, skiva sig och liksom inte vara något alls än torftigt över nagelplattan. Frenetiskt oljande, smörjande och pyssel, Silicea, nagellack och vantar har jag tänkt ska hjälpa ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försöker bli bättre med oljan också!

      Radera
  9. Mina har också börjat skiva sig nu, det är väl vintern som knackar på antar jag. Lycka till och jag ska hålla tummarna för att det fungerar bra för dig.

    SvaraRadera
  10. Ska bli spännande att höra hur det går för dig. Jag hade problem med naglar som skivade sig, eller framför allt en, förra året men nu har jag äntligen fått bukt på dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju problem varje vinter, men nu har det hållit i sig även över sommaren. Något måste göras! :-)

      Radera
  11. Jag testade Dermanail efter att ha läst om det hos Sminkan. Jag körde dropparna varje kväll eftersom det var en omöjlighet att minnas det på morgonen samt att man inte ska ha händerna i vatten en timme efter man har droppat på dropparna. Det tog 4 månader innan jag märkte resultat men sen...o boy! Naglarna skivar sig inte och de växer! Oj vad de växer! jag har för första gången i mitt liv måst klippa av dem eftersom de annars blir för långa. De är starka och skivar sig inte.

    SvaraRadera
  12. Det här ska bli superspännande att följa! Jag älskar nagelvårdsinlägg och är jättenyfiken på dermanail. Och hm... angående hemska naglar, har du sett hur mina "skämsnaglar" såg ut i början av min nagelvårdsresa? *ryyyyyys*

    SvaraRadera
  13. Blev det någon uppföljning på det här? Är nyfiken på om det blev någon skillnad =)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!