lördag 28 september 2013

Gloss'n Sparkle Frazzle Berry

Vilken hektisk vecka det har varit! Det är därför hur skönt som helst med helg. I dag ska jag swatcha lite tänkte jag, sen i kväll ska jag fira en av mina allra bästa vänners födelsedag (undrar vilket lack jag ska bära?) och imorgon hoppas jag på en jättelugn söndag med så lite att göra som möjligt.

Gloss'n Sparkle Frazzle Berry är en hallonrosa jelly med hexglitter i rött och mörkgrönt (men dessa ser mest svarta ut), samt oregelbundet format glitter i lilarosa.

Jellykänslan är verkligen härlig, lacket ser extremt safttigt ut, men totalt sett måste jag ändå säga att det känns som ett mellanlack för mig. Det gör mig varken särskilt lycklig eller olycklig när jag tittar på det.






Formulan kan jag inte klaga på. Jag bär tre mycket lättlackade lager på bilderna, sen avslutade jag med ett lager Nail Pattern Boldness Glitter Food och ett lager Cult Nails Wicked Fast top coat.

Mitt betyg: 3/5

Jag skaffade detta från Llarowe, men det låg på rea-avdelningen så det är nog tveksamt att det finns kvar där.

Gloss'n Sparkle Frazzle Berry is a raspberry pink jelly with red and dark green hex glitter and irregularly shaped glitter in a pinkish color. The jelly base is super shiny and gorgeous, but for some reason I don't love this polish. It doesn't seem special enough for me.
The formula was great though, this is three very smooth and easy coats.

11 kommentarer:

  1. Det var ett väldigt tjusigt hallonrosa lack! Det mörkgröna/svarta glittret gör att det ser ut som hallonsylt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte också att det såg lite syltigt ut. :-)

      Radera
  2. Fint men ändå något av ett mellanlack. Det grep mig inte, liksom. Det borde ha gjort det, det är min stil, men det hände liksom inget...

    SvaraRadera
  3. Jättetjusigt verkligen :)
    Men jo... mellanlack passar bra i beskrivningen för jag fick ingen WOW känsla... men skulle gärna ha det i min samling ändå :)
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är absolut fint, men inte sådär att man blir lycklig i kroppen av det.

      Radera
  4. Nej, det här var nog inte riktigt mitt lack. Tänkte också försöka swatcha lite grann i helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det här lacket var inte jättespeciellt. Och du som inte gillar rosa heller, då förstår jag att det inte går hem. :-)

      Radera
  5. Väldigt fint! Som gelé ser det ut, riktigt läckert. Färgen är jättefin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen mycket jelly-känsla i det. :-)

      Radera

Kommentera gärna!