måndag 12 november 2012

Orly Angel Eyes

Yay, jag är med på Mrs Datas blå måndag! Orly Angel Eyes från julkollektionen Naughty or Nice är ett ljuvligt glitterlack som består av smått blått glitter och lite större iridescerande hexagoner. Mycket finare än vad jag hade förväntat mig att det skulle vara när jag såg kollektionens promobilder.


 Här bär jag det på egen hand och då behövde jag fyra lager för att det skulle täcka helt. Ganska skirt också, så det kan var en god idé att lägga det ovanpå något annat. Jag gillade det dock såhär. Glitterkornen är platta så man slipper den knottriga ytan och behöver inte mängder med topplack. Ett lager Seche Vite räckte gott.

Formulan var bra och lättlackad. Lite åt det tjockare hållet, men inte så tjock att den blev knepig att lacka med. 

Mitt betyg: 4/5

Orly Angel Eyes from the holiday collection Naughty and Nice is a pretty blue glitter that contains small blue glitter and larger, iridescant hex glitter. I used four coats to make it opaque. The glitters doesn't give you that typical bumpy surface, the surface is actually really smooth. One coat of Seche Vite is enough to make it sparkle like crazy!

10 kommentarer:

  1. Jag har tänkt köpa Angel Eyes så många gånger men aldrig kommit till skott - nu är det dags att det händer för dina bilder inspirerar verkligen!

    SvaraRadera
  2. Jag är lite "nybörjare" på blåa lack, målade på mitt första blåa igår kväll. Men den här var ännu snyggare än den jag har på mig. Måste införskaffa mig detta också nån gång...:-)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är jättevackert. Ännu ett lack ur kollektionen jag vill ha.

    SvaraRadera
  4. Valde faktiskt bort detta när jag beställde igår... Det är vackert men det är blått.

    SvaraRadera
  5. Jag har köpt. Och efter dina bilder ångrar jag INTE. Vackert.

    SvaraRadera
  6. Så vackert, det här ska beställas! Jag gillar verkligen den blå färgen och glittret i det här.

    SvaraRadera
  7. Jag faller sällan för såna här lack men det ser fint ut på dina naglar...

    SvaraRadera
  8. Prova att lacka två lager OPI unfor-greta-bly blue med ett lager Angel Eyes över. Det blir supersnyggt!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!