torsdag 14 juni 2012

Depend #305

Depend #305 från årets sommarkollektion är ett sött godisrosa lack med fint silverskimmer. En härlig färg, men skirt som attan. Fyra lager krävdes för att få det hyfsat täckande.


 En nackdel när man behöver så här många lager, förutom att det är tidskrävande, är att jag ofta upplever att manikyren håller sämre. I det här fallet innebar det att jag hade tipwear på flera naglar bara några timmar efter lackningen. Det ser dessutom tjockt ut, vilket jag inte gillar.

I övrigt är det inget fel på formulan.

För att sammanfatta det här lacket kan man väl säga att det är sött och fint, men inte värt mödan.

Mitt betyg: 2/5

Depend #305 from this year's summer collection is a sweet candy pink with very fine silver shimmer. A cute color, but very sheer. I used four coats to get it somewhat opaque. But as often, when you need many coats, it doesn't last for long. Just a few hours after applying it I had tipwear on several nails. Sad.

6 kommentarer:

  1. Nej det låter ju inge vidare får jag säga! Kanske som layering men detta är nog ändå inget jag kommer köpa.

    SvaraRadera
  2. Aj, aj, fyra lager... Det kommer inte att bli välanvänt hos mig.

    SvaraRadera
  3. Fint men skirt, dock inte värd 4 lager! Kan du tipsa mig hur du väljer nagellack du ska bära när du har så många? Jag har alltid ångest och velar fram och tillbaka vad jag ska ha ;) !!

    SvaraRadera
  4. Du har alltid så fina bilder! Vad använder du för kamera? Jag måste köpa en ny, jag försöker klara mig med mobil-kameran men det blir ju inte särskilt roliga bilder..

    SvaraRadera
  5. Fyra lager är för mycket för mig! Fin färg annars!

    SvaraRadera
  6. Lacklycka: Nej, jag skulle inte säga att det är värt att införskaffa. Det är ju inte tillräckligt roligt för layering heller.

    Kerstin: Nej, men jag ser fram emot att läsa om det hos dig! Alltid kul med input från andra också. :-)

    Aila: Haha, det är oftast inte så svårt. Väljer ju oftast ur min låda med otestade lack och det går ganska fort att välja ut något som jag känner mig sugen på. :-)

    L: Jag använder en vanligt digital kompaktkama, en Canon Ixus 210. Men jag är absolut inte alltid nöjd, är väldigt självkritisk. :-)

    My Nail Polish Online: Ja, när färgen i sig känns ganska standard så är det inte värt fyra lager. Då måste lacket vara något alldeles extra.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!