tisdag 24 april 2012

OPI Vintage Minnie Mouse - flaskbilder

För några dagar sen fick jag hem OPI:s sommarkollektion, Vintage Minnie Mouse! Jag älskar tanken på en kollektion inspirerad av allas vår Mimmi Pigg, den ärtigaste lilla musen man kan tänka sig.

Som sig bör så går den i rosa och röda toner och är extremt feminim. Jag har inte hunnit testa något av lacken ännu utan bjuder först på flaskbilder.

The Color Of Minnie. Rött med vad jag tror är rosa mikroskimmer.

I'm All Ears. Mörkrosa med skimmer i rosa och blått.

Nothin' Mousie 'Bout It. Skirt ljusrosa med glitterhjärtan.

If You Moust You Moust. Ljusrosa krämlack. Får mig att tänka på Pink Friday, men jag tror detta är mörkare. En jämförelse kommer garanterat!

Sammanfattningsvis så tycker jag den här kollekionen känns rolig. Jag skulle kunna tänka mig fler Disney-kollektioner i framtiden. Tänk hur en Kalle Anka-kollektion skulle se ut! 

Hur känner ni inför Vintage Minnie Mouse? För mycket rosa? Eller sött och härligt? Jag älskar ju rött och rosa så för mig kan det inte bli för mycket av den varan.

Kollektionen ska komma till svenska butiker i juni.
Last week I received the upcoming Vintage Minnie Mouse collection from OPI, a small collection with one red and three pinks. I love the thought of a Minnie Mouse inspired collection! Hope to swatch these cute shades really soon!

22 kommentarer:

  1. Jag förvånar mig själv med att vilja ha allihop, men jag hoppas på ett miniset.

    SvaraRadera
  2. Dom ser super söta ut:-) Känner samma som Mrs Data förvånad att jag vill ha dom, väntar och hoppas på ett mini set.

    SvaraRadera
  3. Ser riktigt söta ut. Själv skulle jag vilja se ett Nalle Puh set (ok kanske inte helt Disney, men det är dom som gör dom tecknade i alla fall!).

    SvaraRadera
  4. Väldigt mycket rosa, men samtidigt söt och fint!

    SvaraRadera
  5. Lite för mycket sött men trots allt kan jag tänka mig lacket med hjärtan i. Åh, Kalle Anka-kollektion...fränt. Eller Piff & Puff, det hade varit roligt.

    SvaraRadera
  6. För sött. För gulligt. För rosa. För lika. Inte alls min kopp te mao :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med här :)
      Låter skojigare med Kalle Anka eller någon roligare karaktär, lite synd att det är så gott som bara rosa också...

      Radera
  7. Pretty! Can't wait to get my hands on these :)

    SvaraRadera
  8. Nja jag är lite skeptisk.. de ser inte så värst spännande ut får jag väl säga trots att jag är en fan av rosa :)

    SvaraRadera
  9. Nja, kul idé men just detta föll mig inte direkt i smaken. Lite nyfiken på hur det med hjärtanen ser ut på riktigt.
    Hitta Nemo är ju ett samarbete mellan Pixar och disney men där borde ju finnas inspiration i mängder=)

    SvaraRadera
  10. Jag älskar rosa nagellack (helst mörkrosa) och skulle kunna tänka mig allihop utom If You Moust You Moust.

    SvaraRadera
  11. Fina, nån som sett dem på nån US-site än? För köpa lack i Sverige går ju inte... 6-7 dollar mot 150:-

    SvaraRadera
  12. Hjärtlacket ser sååå söt ut! Den måste jag skaffa!

    SvaraRadera
  13. Hm... Jag tror att det är lite för mycket rosa för mig... Jag har skaffat en del rosa lack nu i vår och det känns som det räcker på ett tag. Det ända som känns något lockande är Nothin' Mousie 'Bout It, pga de rosa hjärtan!

    SvaraRadera
  14. Vart hart du köpt dem ifrån? Vet du någon bra och billig sida?

    SvaraRadera
  15. Glitterlacket kändes lite roligt men tyckte ändå inte den här kollektionen var så spännande. De borde gjort ett prickigt lack!

    SvaraRadera
  16. Mrs Data: Förmodligen släpper de ett miniset, det brukar de ju göra!

    Vildanaglar: Kul att du gillar dem!

    Helena: Nalle Puh vore ju klockrent! Jag vill ha ett Nasse-färgat lack! :-D

    Amanda: Visst är de fina!

    Emma: Jag älskar ju rosa så det blir ett plus från mig. :-)

    Pamsan: Ja, en Piff och Puff-kollektion hade varit skoj!

    Kajalpennan: Nej, gillar du inte rosa så är det här verkligen inte en kollektion för dig! :-)

    Polishloving: I really like them too!

    Lacklycka: Jag bär The Color of Minnie just nu och älskar det!

    Lela: Det är skirt så jag kommer förmodligen att lägga det ovanpå något annat rosa lack, kanske If You Moust You Moust. :-)

    Jossan: Ja, det känns minst spännande, det håller jag med om.

    Linda: Jag tror inte att de har släppts ännu, kommer förmodligen till amerikanska e-tailers i maj/juni.

    BrilliantNail: Ja, jag har ingenting liknande sen tidigare så det ska bli kul att testa.

    My Nail Polish Online: Ja, ibland blir man ju mätt på en färg.

    Miranda: Jag har fått dem i ett pressutskick.

    SvaraRadera
  17. Helga: Haha, det skulle jag ha velat se!

    SvaraRadera
  18. Jaha ok! Du vet inte annars någon sida som säljer andra Opi lack billigare än i Sverige? Kram!

    SvaraRadera
  19. Hm, alldeles för mycket rosa för min smak, är jag rädd. Men annars är Disney-kollektioner en rolig ide!

    SvaraRadera
  20. Skulle kunna tänka mig det första men annars är det för mycket rosa för mig. Hoppas också på fler Disney kollektioner!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!