torsdag 14 juli 2011

OPI Color To Diner For

Här har vi OPI Color To Diner For från den kommande höstkollektionen Touring America. Det är ett dämpat rött lack med subtilt guldskimmer. Färgen på bilderna är inte helt överensstämmande med verligheten, det är egentligen ett par nyanser mörkare. Och jag ber om ursäkt för att manikyren ser så slarvig ut, jag hade bråttom när jag lackade och det fanns ingen tid för finlir.

Det är inget fel på färgen i sig, men det står verkligen inte ut i mängden. Färgen känns väldigt "safe". Lite tråkig till och med. Det finns så många vackrare röda skimmerlack där ute.

Formulan var ganska tunn och lite rinnig. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt, men om man har kortare naglar behövs nog bara två.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Det känns som att det inte bestämt sig för om det ska vara blodrött eller brunt. Då blir det varken hackat eller malet."

English: First of all, I'm sorry for the sloppy application. Here we have Color To Diner For from the upcoming fall collection Touring America. It's a very fall appropriate red with some subtle gold shimmer. The color is okey, but I can't say I love it. It's just a little too anonymous for me. Nothing about it stands out.
The formula was pretty thin and runny. I needed three coats, but if you have shorter nails you can probably get away with two.

10 kommentarer:

  1. Lite för mörkt för att vara riktigt min smak men det finns nog tillfällen då det skulle passa.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det ser jättefint ut på dina bilder. Synd att de inte stämmer överens med verkligheten dock... Det lutar alltså mer åt brunt än vad bilderna går med på att visa?

    SvaraRadera
  3. Haha, underbar kommentar från Sambon :) Tyckte det var fint men inget speciellt

    SvaraRadera
  4. rött..... :) lovely!

    SvaraRadera
  5. En av dagens små underhållande stunder är att gå in här och läsa sambons kommentarer! :)

    SvaraRadera
  6. Ninni: Ja, det kanske det är. Men ändå lite tråkigt, åtminstone i jämförelse med många andra röda skimmerlack. :-)

    Sanna: Ja, det finns det säkert.

    Chaosophia: Ja, det är som sagt lite mörkare, det ser ljusare ut på bilderna än vad det är. Det är något brunare, men inte brunrött.

    Martine: Precis så är det!

    Helga: Haha, vad kul att du uppskattar honom! :-)

    SvaraRadera
  7. det är så snyggt, jag kan inte sluta titta! :)

    SvaraRadera
  8. Haha, sambon är så skön! Färgen är snygg men kanske inte så snygg att jag skulle köpa det.

    SvaraRadera
  9. Åh, jo, det här var en jättesnygg röd färg tycker jag! Gillar att den har en hint av rost i sig!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!