måndag 4 juli 2011

Misa Mermaid Dreams

Misa Mermaid Dreams från årets sommarkollektion Paradise Shore är ett vackert mellanblått skimmerlack. Det för tankarna till China Glaze Blue Iguana, men den här jämförelsen gjord av eminenta All You Desire visar att de inte är dupes.

Det var lätt att lacka med och jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt. Jag har läst att flera haft problem med lång torktid med lacken i den här kollektionen, något jag inte märkt av med de andra lacken jag testat (Krystal Water, Under My Sunbrella, Endless Keys, Summer Love), men med Mermaid Dreams är torktiden påfallande lång. Jag får visserligen inte hack eller andra märken i lacket, men glansen mattas av.

Trots torktiden är jag väldigt förtjust i Mermaid Dreams! Det är otroligt vackert och jag älskar djupet i färgen.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Wow, vilket otroligt snyggt lack!"

English: Misa Mermaid Dreams is a gorgeous medium blue shimmer. I love the depth of the color. It's so pretty! I needed three coats to make it opaque. The drying time was definitely on the longer side.

7 kommentarer:

  1. Oh, så galet snyggt! Jag måste införskaffa det där.

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen fint ut!

    SvaraRadera
  3. Så fin den ser ut! Jag har egentligen alldeles för många blå lack, men jag måste nog skaffa denna :D

    SvaraRadera
  4. Sv: Oj, och tack för tipset förresten! Har jag aldrig hört förr. Ska jag absolut lägga på minnet =)

    SvaraRadera
  5. Charlotte: Yes, there's no other way to describe it!

    Kerstin: Tack!

    Elin: Det är hur fint som helst!

    Sminkan: Visst är det snyggt!

    Annie: Jag med, en hel låda med blåa skönheter. Men jag tröttnar aldrig på blått. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!