torsdag 7 juli 2011

Essie Too Too Hot

I dag var jag på humör för rött så jag plockade fram Too Too Hot från Essies sommarkollektion Braziliant. Det är ett tomatrött lack som drar lite åt korall. Finishen känns som en korsning av kräm och jelly. Färgstarkt och vackert!

Formulan var ganska rinnig och jobbig att lacka med. Det rann ner i nagelbanden vid flera tillfällen så jag fick ägna mig åt en ganska omfattande städning efteråt. Efter två lager var det jämnt och fint, men jag hade fortfarande VNL så det slutade med tre lager.

Jag tycker verkligen att det här är urtjusigt! Det är klassiskt och sexigt på samma gång.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det känns som att jag sett det tusen gånger förut."

English: Essie Too Too Hot from the Braziliant collection is a bright tomato red leaning a little coral. The finish seems to between somewhere in between a creme and a jelly. The formula was quite runny and it kept flooding my cuticles during application. I needed three coats for it to cover completely. Despite the runny formula, I really love this color! It's classic, yet sexy. Gorgeous!

11 kommentarer:

  1. Jag älskar såna här lack :)

    Hur städar du? Med tops eller pensel? Jag har försökt pensel enligt vissa guider jag läst, men det händer absolut ingenting.. kanske måste ha äkta aceton för det?

    SvaraRadera
  2. Vacker färg - klassiskt högblankt rött är aldrig fel! Håller med om att det är jobbigt när de är så rinniga däremot - då får man det ju lite överallt oavsett hur noggrann man är.

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Rött är så himla snyggt!

    SvaraRadera
  4. Just den färgen pryder mina tånaglar för tillfället, en perfekt pedikyr färg!!
    Anna

    SvaraRadera
  5. Ursnyggt! Har nu kikat på din blogg I ett år, när jag återigen sparade ut naglarna. Och jag är alltid hjälpt av dina bilder när jag ska köpa nya lack, färgerna stämmer precis. Dessutom uppskattar jag att det är bara lack i bloggen. Saknar lite mer info om inkõpsställen, nagelvård osv. Sambo kommentar är också en stor del av nöjet :).

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Tack!

    Maria: Jag städar med tops eller en sån där penna med remover i. Funkar sådär. Har varit sugen på att testa med pensel, men har ingen tillräckligt smal hemma.

    Antallex: Thank you! :-)

    Makeupoholic: Nej, rött är alltid rätt. Och ja, visst är rinniga lack ett litet helvete.

    Charlotte: Thank you! :-)

    Sminkan: Ja, visst är det. Tröttnar aldrig på rött. Och kan uppenbarligen inte få för många röda lack. :-)

    Sanna: Eller hur!

    Anna: Det kan jag tänka mig! Själv kör jag på rosa tånaglar just nu (Orly Fancy Fuchsia).

    Anonym: Jag ska försöka bättra mig vad gäller inköpsställen och nagelvård. Har länge tänkt skriva ett inlägg om mina favoritprodukter i den kategorin, men inte kommit mig för. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!