torsdag 28 april 2011

China Glaze Blue Iguana

China Glaze Blue Iguana fick vara först ut att testas av lacken från Island Escape-kollektionen. Det var det jag blev mest sugen på när jag packade upp flaskorna. Det är otroligt gnistrande och ingen av bilderna gör egentligen lacket rättvisa. Det är helt fantastiskt vackert och jag tror att det är en ny blå favorit.

Skimret gör att lacket nästan ser metalliskt ut. Formulan lite tunn, men det ställde inte till några problem under lackningen. Jag misstänkte att det skulle vara lite skirt så jag körde på tre ganska flödiga lager och tyckte det gjorde susen. Man ser ganska tydlig VNL på översta bilden, men jag tycker inte att det är lika synligt i verkligheten.

Något som inte framgår av bilderna är att lacket också innehåller lila skimmer. Det syns tydligt i flaskan, men inte lika tydligt på nageln.

Sammanfattningsvis är Blue Iguana ett lack som får mig att längta efter varma sommardagar och då allra mest efter friska bad i en ännu inte helt uppvärmd insjö.

Uppdatering: Det är duokromt! Under dagen har jag sett tydliga flashar av lila i lacket. Det här lacket är ett måste för alla er som gillar blått!

Mitt betyg: 5/5

Sambons kommentar: "Det där var det mest fantastiska lack jag sett på kanske två år."

English: Blue Iguana is a very sparkly, pretty blue shimmer. I think this is a new favorite among blue polishes for me. It's absolutely perfect for summer!
The formula was a little on the thin side, but it didn't cause any problems during application. I'm wearing three coats in the pictures.

16 kommentarer:

  1. Extremt fint! Jag blir också sugen!

    SvaraRadera
  2. Oj, det mest fantastiska på två år? Tycker att lacket är riktigt tjusigt men har liksom övertygat mig om att jag inte behöver den, men sambons kommentar fick mig att överväga om jag kanske behöver denna ändå... ^^

    SvaraRadera
  3. Det är jättevackert. Jag packade också upp mina igår kväll. Lycka!

    SvaraRadera
  4. Så fint det ser ut. Undrar hur likt det är "drinking my blues away"? Skit samma, jag måste ha detta i vilket fall. :D
    Och sambons betyg går ju inte av för hackor. Det måste alltså vara helt otroligt?

    SvaraRadera
  5. Tjusigt, fick mina i tisdags - Papaya punch var det första jag testade;))!

    SvaraRadera
  6. A lovely polish. It kind of reminds me of the blue foil you sometimes find around chocolate easter eggs.

    SvaraRadera
  7. Jag håller med sambon din, ser fantastiskt ut. Dessutom tror jag det är ganska mycket bättre i verkligheten också =)

    SvaraRadera
  8. Wow, vilken färg! Det gick inte av för hackor, förstår att du gillar det :)

    SvaraRadera
  9. Kerstin: Du måste skaffa det! Måste! :-)

    Annie: Du behöver. Tro mig, det gör du! :-)

    Kajalpennan: Ja, jag har sett fram emot att få lägga vantarna på den här kollektionen sen jag såg promobilderna för första gången.

    Pamsan: Jag har inte Drinking My Blues Away så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men det är ett fantastiskt lack som du måste köpa!

    Aila: Det kan mycket väl vara nästa som står på tur. :-)

    Charlotte: You're right, it does! :-)

    Emma: Ja, det är verkligen mycket snyggare i verkligheten. Förtrollande! :-)

    Paulina: It really is!

    Linneakjellberg: Det är verkligen en av de snyggaste blå lacken jag har!

    SvaraRadera
  10. Gud vad fint! Har inte många blåa nagellack så det får nog bli detta nästa gång jag beställer nagellack

    SvaraRadera
  11. Oh, jättefint! Jag kanske nästan måste köpa det bara för namnets skull (Hade det varit "Green Iguana" hade jag inte haft något val.) Fast det ser ut att vara rätt likt L.A. Girl Metal Alkaline Blue, så jag vet inte om jag behöver båda.

    SvaraRadera
  12. Jag var också sugen på det men började med Senorita Bonita. nu har jag valt ett av krämlacken för jag fick inte SB att torka och vågade inte chansa på att lacka om med BI om den också är segtorkad... Imorgon ska jag nog testa den. :D

    SvaraRadera
  13. Det ser fint ut, jag blir lite sugen på den kollektionen när jag ser såna här bilder...

    SvaraRadera
  14. Nageldraken: Jag har inte jämfört dem, men jag tror inte de är dupes.

    Sminkan: Segt med lack som aldrig torkar. De blir ju i princip oanvändbara. Får se hur det funkar på mig.

    Emma P: Det är en jättefin kollektion så jag tycker absolut du ska slå till på ett par av lacken i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  15. Jag hade inte tänkt skaffa det här pga skirheten, men det verkar ju vara värt det ändå!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!