söndag 6 februari 2011

Snowcrystal Creme Beige

Här har vi Creme Beige från Snowcrystals vårkollektion. Ett beiget lack med silverskimmer. Skimret är inte särskilt framträdande på nageln, men ger lite extra glans och djup till lacket.

Jag tycker om färgen, föredrar ju beige framför taupe. Men formulan var rinnig och lite knepig att få jämn så jag är inte helt nöjd. Jag har två lager lack på bilderna, men funderar på om det inte skulle ha blivit finare med ett tredje lager.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Rökarhänder. Usch."

Snowcrystals lack kostar 69 kr och finns bland annat köpa på Åhléns City, i deras egen webbshop och hos Stylestore.se.

English: This is a polish from Snowcrystals spring collection. It's called Creme Beige and it's beige with subtle silver shimmer. I like the color, but the formula was a bit a runny and it applied a little uneven, so I'm not completely in love with this one.

11 kommentarer:

  1. Jag är helt hopplöst kluven till färger som denna, kan liksom inte bestämma mig för om jag tycker att det är fint eller om jag tycker som din sambo...

    SvaraRadera
  2. Jag har insett att jag gillar alla färger när det gäller nagellack och beige är inget undantag. Jag gillade dock inte formulan på de två Snowcrystal jag köpt och tycker de är dyra med tanke på vad man får, klet i flaska, så det blir hellre några OPI eller China Glaze istället. Rökarhänder säger han... Då skulle ha sett mig när jag provade ChG Knotty. Årets fulaste lack på mina naglar. Det var verkligen nikotinnaglar och så glitter på det. :D

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Jag gillar beige, tycker den är skön färg att varva med när man använt många färgstarka lack på rad. :-)

    Sminkan: Åh nej, så du gillade inte Knotty? Jag har inte testat mitt än, men är tveksam till att jag kommer gilla det. Beställde det mest för att det kändes så udda.

    SvaraRadera
  4. Jag klarar inte beige, vet inte vad det är...Men jag har sett färgen bland vårkläderna så man kanske egentligen borde ha ett. Denna ser i alla fall ut att inte ha gula toner, stämmer bilderna i det fallet?

    Vad gäller Snowcrystal tycker jag det är lite skum formula men täckningen och torktiden har funkat bra ändå. Köpte deras Granite Green med 20% rabatt, väldigt trevlig kall grön med blått (teal?)skimmer som dyker fram i solsken.

    SvaraRadera
  5. Nej men verkligen inte rökarnaglar, då är väl naglarna ändå gula!? Färgen passar din hudton bra. Jag är som sagt väldigt förtjust i mitt Creme Beige...

    SvaraRadera
  6. Jag är tveksam till om det här skulle passa mig, men det ser väldigt fint ut på dig!

    SvaraRadera
  7. Det känns inte så kul. Sen vet jag inte om det är rökarhänder direkt, men det känns lite tamt...

    SvaraRadera
  8. Lacket jag köpte från samma märke var också svår att få ut jämnt och snyggt på nageln. Tog mig tre gånger innan jag fick till ett fint lager av lacket. Gillade dock färgen :)

    Vilken kommentar från din sambo: rökarhänder. Hihi det är väl inget gult i det lacket ;)

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det är fint och inte alls rökarhändar. Jag som har sett framemot att testa Snowcrystals lack men om de är kletiga, nej, då lägger jag nog hellre pengarna på något annat :)

    SvaraRadera
  10. Jag köpte också Knotty för att det var lite originellt med silverflecksen i det beigea. Det var dock hiskeligt fult på mig. Kommer nog bara behålla det för att ha en komplett kollektion när jag nu ändå beställde alla...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!