torsdag 3 februari 2011

Depend #218

Det här Depend #218, ett av lack från vårkollektionen. Tyvärr är bilderna inte helt överensstämmande med verkligheten. Lacket är inte så där lysande i verkligheten utan mer dämpat.

Jag trodde ju att jag skulle gilla det här, men faktum var att jag tyckte att det var en ganska trist färg. Formulan var dock kanonbra, det var väldigt lätt att lacka med och täckte fint efter två lager.

Jag blev dock inte på så imponerad av hållbarheten. Efter en dag hade det chippat ganska rejält på högerhanden.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Det var fint på ett klassiskt sätt."

English: This is a pinkish redtoned purple with silver shimmer. Not quite as vivid as it looks like in the pictures, more muted. I thought I was going to like it, but I found it to be a bit boring. The formula was really great though and it's opaque in two coats.

8 kommentarer:

  1. synd att det inte var lika vackert som på bilderna..

    SvaraRadera
  2. Nej, det är inte min grej med de här silverskimriga nyanserna. Jag tycker inte om den lite stöplade yta som blir. Forfarande inget sug efter deras vårlack alltså.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker färgen ser väldigt fin ut på bilderna, men synd om den inte blir så IRL. Trist med hållbarheten dock!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar lacket nr 218. Hihi när det gäller färgen på lacket smaken är som baken, delad ;)

    Såg att sminkan skrev något om stöplande yta. Det upplever inte jag att detta lack ger, det kanske beror på att det är ett mikroskimmer i lacket.

    SvaraRadera
  5. När jag sa stöpplad yta menade jag att microskimret ser ut som små prickar i lacket. Men jag fattar ju att det är en jämn yta.
    :)

    SvaraRadera
  6. Maria: Nej, tyvärr är det lite tråkigare i verkligheten.

    Sminkan: Jag tycker silverskimret är fint, men undrar lite varför de inte kunde variera skimret lite? Varför köra samma silverskimmer i alla skimmerlacken?

    Makeupoholic: Nej, tyvärr ville kameran göra detta lite roligare än vad det är.

    Carina: Och tur är väl det! Vore ju supertrist om alla tyckte likadant. :-)

    Solveig: Jag är inte så imponerad. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!